vrijdag 1 augustus 2008

Eerste dag Jo' burg

Donderdag 31 Juli

Vandaag zijn we met de hele groep naar het apartheidsmuseum geweest. Het was erg indrukwekkend om die verschillen te zien tussen de manier van omgaan met zwarte en blanke mensen.
Het is hier gelukkig best mooi weer.
Het youth explosion team van Linda ging 's avonds weg naar een jeugdgroep in johannesburg.
Waar ze erg onder de indruk waren van de teaching van Naomi die over worship ging. Na de teaching kwamen ze met interessante vragen. Zoals wat voor vlees eten jullie? :S
Erg interessant dus.
Verder zijn Linda en Marita nog steeds vriendinnen.
Dus geen bijzonderheden.

Iets om over na te denken: Van wat voor vrucht wordt mosterd gemaakt?
Huh juist de logica van Linda :)

Liefs van de twee leukste staf
Linda en Marita.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee lieve liefste Linda staf (en Marita). Leuk dat jullie ook een stukje schrijven. Eindelijk weer op de hoogte van jullie belevenissen! Dus qua comfort gaan jullie steeds een tikkie terug? Nu als de zegeningen geestelijk maar door mogen gaan! Het antwoord is: mosterdzaad !!maar dit wist je vast al... Liefs Mam x x x

Anoniem zei

Haa Linda,
Heb net al jullie verhalen gelezen en foto's bekeken, gaaf zeg!!! Geniet nog van jullie laatste dagen daar! We zien je woensdag of was het nou zaterdag??? We weten het niet meer precies.. Anders bellen we Johnny nog wel ff.. Goede reis terug.
Liefs, Annemarie

Anoniem zei

Team Zuid-Afrika,
"het licht van God omringt mij
de liefde van God omvat mij
de macht van God beschermt mij
de tegenwoordigheid van God waakt over mij, waar ik ook ben: GOD IS"

liefs
Gideon en Thais

Anoniem zei

"Heb je Mij nodig? Ik ben er.
Zien kun je Mij niet, toch ben Ik het licht van je ogen.
Horen kun je Mij niet, toch spreek Ik door jouw stem.
Voelen kun je Mij niet, toch ben Ik
de kracht die in jouw handen tintelt.

Mijn Werking is er, hoewel je Mijn wegen niet kunt peilen.
Mijn Werking is er, hoewel je Mijn werken niet kunt herkennen.
Ik ben geen vreemd visioen of mysterie.
Alleen in de diepe Stilte, het mensen-ik voorbij,
in de sfeer van het gevoel en het geloof, kun je Mij kennen zoals Ik ben.
Ik ben er. Ik hoor aan. Ik antwoord.

Als je Mij nodig hebt, ben Ik er.
Zelfs als je Mijn bestaan ontkent, ben Ik er.
Zelfs als je je geheel geïsoleerd voelt, ben Ik er.
Zelfs in je angsten, ben Ik er.
Zelfs in je pijn, ben Ik er.

Ik ben er als je bidt en als je niet bidt. Ik ben in jou en jij bent in Mij.
Alleen in je denken kun je je van Mij afgescheiden voelen,
want alleen in je denken bestaan de verwarrende begrippen mijn en dijn.
Toch ligt in je denkvermogen de mogelijkheid Mij te kennen en te ervaren.
Ontledig je hart van zinledige angsten.
Wanneer je jezelf niet meer in de weg staat, ben Ik er.
Vanuit jezelf kun je niets, maar Ik kan alles.

Ik ben in alle dingen.
Hoewel je het goede misschien niet ziet,
is het goede er toch, want Ik ben er.
Ik ben er omdat Ik de Bron van het leven ben, omdat Ik ben.
Alleen in Mij is de wereld zinvol;
alleen vanuit Mij krijgt de wereld gestalte;
alleen om Mijnentwil heeft de wereld toekomst.

Ik ben de kosmische Wet van waaruit de sterren bewegen
en de levende cellen groeien.
Ik ben de Liefde die de Wet tot vervulling brengt.
Ik ben Zekerheid. Ik ben Vrede. Ik ben Eenheid.
Ik ben de Wet van waaruit je leven kunt.
Ik ben de Liefde die je mag omarmen.
Ik ben jouw Vrede. Ik ben een met jou. Ik ben.

Hoewel je Mij misschien niet vindt, Ik zal jou zeker vinden.
Hoewel jouw geloof in Mij misschien wankelt,
Mijn geloof in jou wankelt nooit, omdat Ik je ken, omdat Ik je liefheb.
Geliefde, Ik ben er."

James Dillet Freeman

Anoniem zei

ANNIEE!!

ik kom woensdag thuis!
dus dan wil ik graag ook opgehaald worden!

tot woensdag!